Obsługa zgłoszeń serwisowych

Poniżej publikujemy narzędzia, które pomogą wstępnie zdiagnozować usterkę.

Test łącza internetowego

Pierwszym etapem umożliwiającym diagnostykę pracy sieci jest przeprowadzenie pomiaru przepustowości łącza internetowego. W tym celu należy kliknąć na czerwony przycisk START i poczekać na ukończenie testu. Uzyskany wynik prosimy przekazać serwisantowi podczas rozmowy telefonicznej lub spotkania - ułatwi to diagnostykę problemu. Ważne aby zanotować wynik testu wraz z datą i godziną jego wykonania.

Nie wszystkie zgłoszenia serwisowe wymagają naszego przyjazdu, wykorzystując dostępy zdalne oraz wypracowane techniki pomocy na odległość jesteśmy w stanie zdiagnozować uszkodzenie bez zbędnego przyjazdu. Skróci to czas na usunięcia usterki do minimum. Uprzejmie prosimyo postępowanie zgodnie z poniższymi wskazówkami:

Zebranie informacji o problemie

Pierwszym krokiem do zgłoszenia problemu jest wstępne wyeliminowanie przyczyn mogących leżeć po stronie użytkownika. Wydaje się to oczywiste, jednak zanim zaangażujemy serwis spróbujmy wykonać kilka prostych rzeczy - zacznijmy od wyłączenia komputera/urządzenia, odłączeniu przewodu zasilającego oraz baterii (jeśli jest to możliwe), a następnie ponownego podłączenia urządzenia i uruchomienia go raz jeszcze. Często taki restart z odłączeniem od źródła zasilania może pomóc. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie poprawności podłączenia wszystkich przewodów - tak zwany test funkcjonalny pozwoli wyeliminować prozaiczne problemy związane z komunikacją oraz zasilaniem. Jeśli problem dotyczy prędkości działania konkretnej aplikacji internetowej - istotne jest wykonanie testu przepustowości łącza który znajduje się powyżej. Jego wynik wyeliminuje problemy z tzw. "Internetem".

Zgłoszenie problemu na podstawie umowy serwisowej

Zgłoszenie rozpoczynamy od kontaktu telefonicznego na dedykowaną linię
+48 75 889 00 89

Problemy z Microsoft Teams?

Problemy z działaniem aplikacji Teams zdarzają się często - powodem jest przeciążenie samej aplikacji - duża ilość użytkowników oraz praca zdalna z powodu pandemii COVID19. Przy problemach związanych z pracą w aplikacji proszę wykonać test przepustowości łącza i sprawdzić wynik. Jeśli sieć działa prawidłowo problem może być przejściowy - a rozwiązaniem może być ponowne uruchomienie aplikacji (program Teams po uruchomieniu łączy z usługą sieciową, która może okazać się akurat mniej obciążoną).

Zalecana minimalna prędkość pobierania dla aplikacji Microsoft Teams to
8 Mbps, natomiast prędkość wysyłania to 512 kb/s

Jeśli będą występowały problemy z jakością połączenia, zalecamy wykonanie następujących czynności:
1. Zamknięcie innych aplikacji korzystających z Internetu, zwłaszcza służących do odtwarzania muzyki lub filmów.
2. Anulowanie wszystkich trwających sesji przesyłania plików.